maandag 1 juni 2015

maandag 1 juni '15

Vandaag is iedereen vroeger op school voor onze uitstap naar 
HET MUZIEKKASTEEL
 We worden verwelkomt door een koninklijke bode die vraagt om te zingen en te dansen voor de koning.
We starten bij het leren toneelspelen in de kamer van "woord".

We leren er bewegen als prinsen en prinsessen en hakken met zwaarden...
De tweede workshop is "zingen".
Wij zijn de la,la,la,lakeien
Ja, van de pri,pri,pra,prinses...
Het zit heel de dag in ons hoofd.

Daarna gaan we naar de instrumentenkamer. Blaasinstrumenten, snaarinstrumenten worden bekeken, besproken en bespeeld.


Na de fruitpauze
 leren we broeder Jacob en zuster Violla kennen.
Ze vertellen een, verhaal en spelen steeds hetzelfde liedje"broeder Jacob" 
op verschillende manieren: traag, bang, dronken,...
We wisten niet dat je in muziek zoveel gevoel kon leggen. 

In het laatste atelier gaan we slaginstrumenten bespelen.

Daarna het grote moment:
We mogen op bezoek bij de koning.
We doen onze groet en zingen en dansen voor hem.
Beja wordt geridderd tot ridderjuf.


Bij het naar buiten gaan en goedendag zeggen, geven enkele kinderen de boodschap dat ze zeker naar de academie voor woord en muziek willen komen.
Boodschap geslaagd!

Bij de boterhammetjes doen we het geschenkzakje van de academie open en bekijken we wat de boodschap is: reclame om te komen.
We zullen het aan onze mama's en papa's vragen.

In de namiddag 
volgende hoeken en onderzoeken:
-de levenslijn bij Beja
-leren werken op een naaimachine bij Chris en zo het openingslint voor het schoolfeest maken
,
-het verjaardagsboekje voor Mats en
-veelvouden van 2,3,4 en 5.

Senne en Mats onderzoeken het omhoogblazen van een pingpongballetje in een fles...  
Enkele kinderen gaan hun fietsen nog oefenen.
 
Monica was er ook bij natuurlijk!


Na het werk gaan we ons liedje nog even oefenen in de turnzaal.
Het verspringen van onze cd is een groot probleem bij het oefenen...