dinsdag 2 juni 2015

dinsdag 2 juni '15

Voor de Donuts: lezen bij leefgroep 3.
Voor de Baby-monkeys: woorden met -v en -f zoeken!

Daarna de taken en de kring.
Espen leest vandaag voor over "het drakenei". Hij krijgt een groot applaus!

Loanne toont haar boek van O. Wat zou dat allemaal kunnen zijn? Een letter, een getal, een figuur,... Loanne leest even voor uit het boek maar de inhoud is niet duidelijk. Daarom zal het boekje te bekijken zijn gedurende de dag. De vormgeving in een boek is heel belangrijk!
Tijdens de kring verliest Dax zijn melktandje...

Mats noteerde "nagel". Hij heeft hem bij. De nagel was zwart geworden na een ongevalletje. Nu is de nagel afgevallen.
Het zwarte was gestold bloed onder de nagel, geen vuile nagel. Hij toont ook zijn microscoop. Mats vertelt wat dit toestel kan. Donderdag zal het te onderzoeken zijn. Hij onderzoekt of het op elektriciteit werkt. We lezen dat het is voor kinderen ouder dan 8 jaar.
Waarom zou dat nu zijn? Deze uitspraak: "nou, stel dat je er een spin onder legt en je kijkt door de microscoop dan schrik je toch enorm! Als je dan te jong bent is dat niet goed voor jou." 
Gelukkig zijn er deze veiligheidsvoorschriften. :)
Dien noteerde" wachtwoord". Het is eigenlijk iets voor op de klasraad. Dat moet dan wachten. Hij noteert het op een papiertje en hangt het op het klasraadbord. Voor vrijdag.
We gaan aan het werk.
De Donuts onderzoeken de deeltafel van 9 met Beja. De groepen voor de 4-2-solo worden verdeeld.
De Baby-monkeys gaan zelfstandig aan het werk om hun splitsingen te oefenen. Ze oefenen ook hun tweeklanken. Ze gaan de gevonden woorden ook schrijven.
Heel de ochtend zijn er grondwerken. De grond wordt opgehoopt.

Rond 12 uur de verzamelkring. We bespreken de baby-dieren en hun naam en we zoeken tegenstellingen.

In de namiddag gaan we zwemmen!
Senne heeft zijn IPod bij zo dat we kunnen oefenen in de turnzaal.. Maar de geluidsinstallatie krijgen we nog niet in orde. We zingen dus! Zonder dansen of bewegen... heel moeilijk!