Voorleesweek
met vandaag
Silke die ons Wiplala leert kennen.
We gaan hem even tekenen.We doen onze taken. Overlopen de administratie en bespreken de spiegeltjes. We doen een rondje dialect. Grappig! Marnik ontdekte waar gisteren de zon te zien was. We bespreken de zonnemannetjes van Beau vorig jaar. Nooit oorlog zonder wapens, Noord Oost thuis best. De windrichtingen: noorden, oosten, zuiden, westen.
De gouden dolfijnen onderzoeken de hoeveelheid 9. Ze oefenen verder hun splitsingen en bewerkingen.
De tweede-kes maken verschillende soorten bewerkingen. Beja werkt met enkele kinderen rond het hartjes-getal.
Iedereen werkt rond patronen. We onthouden dat patronen als liedjes zijn.
De teasers van de foto's worden in de agenda gestoken.
We eten onze boterhammetjes. Gedurende de dag doen we bewegingsspelletjes en luisteren we naar weetjes over voeding en dieren.
Het is frisjes op de speelplaats.
In de namiddag zoeken we woorden met de ij-klank. Beja ordent ze in ei- en ij-woorden . Beja zal ons een prent met tekening van de ei-woorden geven als geheugensteuntje. We gaan samen de splitsing van 10 onderzoeken. We doen een onderzoek naar het getal 10 in de school.
![]() |
In een datum. |
![]() |
lengte |
![]() |
hoeveelheid |
In groepjes gaan we al eens even voordenken wat er in de brief naar de Sint moet staan.
Anneke, de mama van Roxane, komt voorlezen: appeltaart.
We maken een korte inhoud van het boek en sluiten de dag af met een stukje appeltaart.