Een andere start dan gewoonlijk vandaag!
De oudste kleuters komen op bezoek en de Donuts gaan naar leefgroep 3 van Sofie!De Baby-monkeys doen de leesclub:zelfstandig lezen in een boekje.
De nieuwe kinderen kijken naar een filmpje van "ik" op de computer. We zoeken vragen met het antwoord "ik". We leren het woordje "ik" lezen en hakken en plakken. We onderzoeken of we de klank "i" in woorden kunnen ontdekken. We horen hem, we zien hem...
Daarna al eens samen met de Baby-monkeys de klastaken doen.
Daarna onze eerste kring. We leren de spiegeltjes kennen: het woord vragen en nagaan of iedereen het vertelde begrepen heeft.
We overlopen de datum, de tijd, de aanwezigheden,de temperatuur en starten dan met Dien die als onderwerp "Ghost rockers" heeft.
We doen een rondje Engelse woorden. We leren dat De Panne aan de zee ligt.
Na de kring doen we hoekenwerk. 1.Nadenken over een breinbreker: Welk dier bestaat uit 3/4 uit wol?
2.een luisteroefening op de computer: Tim telefoneert,


De Donuts vonden het heel leuk bij Sofie. Ze leerden cijferen.
Na de speeltijd gaan we dadelijk aan het werk. De Donuts starten een 4-2-solo. De Baby-monkeys gaan met Beja dit soort oefeningen oplossen 2+14=. en 13+5=. Eenheden optellen bij eenheden en tientallen en omgekeerd. We leren dat het juist gaat door de tientallen te omcirkelen en de eenheden te onderstrepen en dan de eenheden op te tellen en de tientallen er bij te schrijven.
Ze gaan ook in groepjes de brug oefenen.
De Donuts geven tips aan elkaar om de tafel van 9 op te lossen. De 2 getallen van de uitkomst moeten altijd 9 zijn. De uitkomst is altijd 1 tiental minder dan het aantal keer.
Ze maken de tafelkaartjes. Nog één deeltafel te gaan...
We schrijven onze agenda voor 2 weken in. En gaan dan lekker eten.
In de namiddag staat de quiz van Sabine op de planning. Eerst gaan de Baby-monkeys bij Chris tegelvloertjes tekenen en de tegels tellen en hun handschrift oefenen. Computerletters omzetten naar hun handschrift. De Donuts doen tegelijkertijd de quiz bij Beja en daarna draaien we het werk.
Chris vertelt nog een verhaal van de prinses die niet kon lachen. We werken allemaal aan een vrije tekst.
Daarna de gevoelsronde en dan naar huis!