Spannend! Het verhaal van het monster... We zien vandaag een neus. Het is ons nieuw steunwoord.
We kleuren het steunwoord in ons huiskaft. Goed oefenen allemaal! Je moet juist en vlot deze woorden herkennen.
Veronique, mama van Jelle en Bas, helpt meelezen. Dank u wel!
Na de takentijd in de kring.
We zien een nieuwe naam op het kalenderblad: oktober. We maken een overzicht van wat te verwachten is deze maand. Herfst, dus het weer zal kouder worden. Ook minder zon en licht. Werelddierendag. En enkele jarigen. De broer van Marnik wordt 16 jaar. Een puber. wat is een puber. We bespreken dat even. We weten dat dat een stukje in ons leven is dat voorbijgaat. Een troost voor veel mama's en papa's.
We gaan spelen en Beja heeft bewaking. Juf Inge kan niet meer spreken en zal vandaag afwezig zijn.
Daarom kan ook het atelier niet doorgaan.
De "tweede-kes" gaan alvast aan het werk.
De "eerste-kes" gaan splitsen.
Daarna gaan zij zelfstandig werken.
Bij Beja gaan we leren verdelen. Een tekening met mannetjes kan helpen.
Ook werken met echte personen zorgt er voor dat het juist en eerlijk verdeeld wordt.
In de verzamelkring toont Jelle de neerslag van de letter van de dag: n. We bespreken de woorden. Er zijn woorden van 1 klapje,woorden met 2 of meer klapjes. De groepjes van letters noemen we lettergrepen. Een groepje van letters.
Jelle bespreekt haar dierensafari over de regenworm.
Daarna lekker eten. Eva deelt de post rond. Er is post voor de bende van Jessy. We lezen het bericht. Straks maken we een briefje met ons antwoord.
In de namiddag eerst even de brief voor Jessy.
2 We bespreken enkele nieuwe mag-hoekjes.
Er zijn enkele moetjes:top secret en zigzag-boekjes afwerken.
De "haal-uit-elkaar" hoek is in trek. Beja haalt de techniek-bak boven en er wordt druk onderzocht.
In de verzamelkring maken we enkele afspraken voor de planten -en dierensafari:
-we vragen of we op safari kunnen. Er mogen maar 2 groepjes op safari.
-we nemen de tijdbewaker mee. We hebben 10 minuten tijd.
-we werken ernstig. Het is een leermoment.
-we maken de neerslag.
-we brengen wat we leerden naar de kring.