We werken goed door. De eerste-kes oefenen op -b en -d. We onderzoeken of we de splitsingen op een andere manier in de klas kunnen hangen als bron. We leren het appartement-vormpje kennen. We werken in ons nieuw "ik schrijf" boekje. Er worden vragen gezocht met als antwoord" negen".
![]() |
negen... |
De tweede-kes gaan rekenverhalen maken met x. Die heb je best veel nodig!
![]() |
We ontdekken dat je als je de termen van x omdraait de uitkomst hetzelfde is. |
In de kring bespreken we het "ik ontdek"-boekje van Roxane.
Ilan vertelt over het licht van de maan.
In de namiddag het atelier van Espen. We werkten in groepjes. Terwijl enkele kinderen bij Catherine waren maakten anderen blokkenbouwsels, zochten die woorden met -k, maakten we vrije teksten, maakten we een neerslag van het atelier, deden we een twkjk (toon wat je kan) bij Beja voor lezen.
![]() |
zoek -k. |
![]() |
atelier bij Catherine |
![]() |
blokkenbouwsels onderzoeken. |
![]() |
We sluiten de dag af met heerlijke cake-jes! |