Donzige dinsdag!
De gouden dolfijnen doen de quiz van Lynn. Ze leggen woorden op de bibberdoos.De tweede-kes lezen hun leeskaart bij Linda. Of ze gaan aan het lezen in hun leesboek.
Na de takentijd de kring.
We bespreken de datum.
2 februari: er is geen vrouwtje zo arm of ze maakt haar panneke warm.
Pannenkoeken
vanavond of om 4 uur!
Op de kalender staat "lichtmis". We bespreken het woord" licht". Je kan het ook schrijven als "ligt". Dan betekent het iets anders.
Een van de bosbende-kinderen zegt dat het van dan af langer dag is. De dag wordt niet langer. Het blijft langer licht. We gaan er opletten 's avonds.
Beja noteerde" faalplezier". Als iets niet lukt en je wordt daar een beetje vervelend of droevig door dan zeggen mensen snel: je hebt faalangst. Ik wil met jullie iets onderzoeken.
We bekijken onze werkpuntjes als puntjes waar we uit kunnen leren. We kunnen plezier krijgen in het zoeken naar oplossingen. gaan we dat eens onderzoeken? Iedereen vindt dit oké.
Dien noteerde"TV". We denken eerst na over wat we al weten over TV Enkele kinderen vertellen hun voorkennis. Dien vertelt dat hij op televisie zal komen. Woensdag gaat hij naar de opnames in het park. We herbekijken of onze voorkennios nuttig was.
Loesia noteerde"helden". Ze is naar de première geweest van "de helden van de zee".We spreken af dat we niet willen dat iemand geheimen over een film of boek leest zo dat je er niet meer naar moet gaan kijken. Ze kreeg een tas met het kenteken van Ketnet. Het is reclame om je naar Ketnet te laten kijken.
Om 10 uur geeft Beja de planning van de dag.
De tweede-kes gaan zelfstandig werken.
De gouden dolfijnen krijgen instructie over bewerkingen: tientallen en eenheden min eenheden.
We gebruiken het rekenmachientje van Finne. 15-5=., 18-4=.
We maken oefeningen op tellen met sprongen.
We overlopen de woorden van de week.
Iedereen begint aan het werk. Liselotte komt ons verder begeleiden.
Na de speeltijd gaan we zwemmen.
Loanne leest nog voor.
Morgen carnaval!
Verkleden mag maar moet niet...