![]() |
Zo ligt een gelukkig konijn... |
We eten heerlijke koekjes en ijsberen! We drinken chocolademelk. Dank jullie wel voor deze leuke verjaardag!
![]() |
Bovenaan een mannetje. Onderaan een vrouwtje. Het verschil? De wam, een keelzak. |
Na de speeltijd de takentijd en even korte kring. We zijn heel druk vandaag.
Tijdens de werktijd zijn we rustiger. De gouden dolfijnen gaan werken rond getallen meer dan 10. Ze tellen 10+ .=. Gaat goed bij de meeste kindjes. De tweede-kes maken hun tafelkaartjes van de tafel van 7 en maken de kopieeroefening van het au-verhaal.

![]() |
Even de keuteltjes tellen...55! |
Na de gevoelsronde het atelier met het "mes". De appels worden verdeeld in gelijke stukken. We leren breuken kennen en herhalen: teller, breukstreep, noemer.
1/4 =een kwartje= één vierde, 1/2= de helft= één tweede, 1/6= één zesde= geen speciale naam. Je moet altijd eerlijk verdelen.
Daarna "allemaal beestjes"-ronde. In de dieren-knipboeken een dier zoeken waar je veel van weet. Een foto knippen, de naam noteren, schrijven of tekenen over vriend, familie, vijand, beweging, woonplaats. We maken er een passende lijst bij om het netjes in de gang te hangen.
Mooie resultaten.
We weten al veel van dieren!