Na het lezen de plannekes-tijd. Vandaag wordt er bowling gespeeld. De koffieblikken worden de mikpunten. Schaken, vrije tekst,woorden flitsen, Kapla,... Veel plannekes en iedereen houdt zich fijn aan de afspraken.
We doen de kring en onze mathématique automatique. We bespreken die ook.
![]() |
Enkele kindjes deden hun communie. Je kan daar een bericht van maken: wie, waar, waarom, wanneer. |
De atelier-groepjes worden voorgelezen en we bespreken wat we moeten meenemen voor het toneel morgen: een rugzakje met fruit, bokes en drinken. We gaan met de lijnbus en hopelijk ook met de schoolbus terug.
![]() |
En morgen is het feest! |
Na de speeltijd werktijd. De gouden dolfijnen splitsen, flitsen, doen hun "ik lees, ik doe". Enkelen gaan in de stilteklas. Anderen doen brugoefeningen bij Beja.
![]() |
Nadia springt even binnen met spelletjes. Is voor tijdens de plannekes-tijd! Bedankt! |
In de namiddag zijn er veel gevoelige kinderen. We tekenen er over en bespreken met Beja wie je dat gevoel geeft. Enkele kindjes zullen morgen eens goed met elkaar spelen.
![]() |
Oei, oei, vuile toiletjes. Zo hoort het dus niet! |
Fotozoektocht!
En overleggen waarom foto van een gazelle in het water niet klopt.
![]() |
Op het onderzoeksbord: welk dier is dit? Wie het weet komt het ons vertellen! |
We besluiten: alle dieren kunnen zwemmen.
Tot morgen!