
Daarna gaan we een eerste keer"het planneke" doen. Een kwartier je eigen plan uitwerken.

We nemen 5 minuten om op te ruimen en starten dan met de taken. We bespreken "het planneke".
- Het geluid moet minder. We proberen de bespreking fluisterend te doen: lastig maar zo moet het zijn bij "het planneke". We maken een nieuw bordje F voor het geluidlampje.
-leuk!
-Begin je aan iets dan doe je daar die dag aan verder.
-Wat doe je met het maken van een knikkerbaan? Daar moet je zelf over nadenken! Dat is ook een del van jouw plan!
-Als je iets hebt gemaakt en je wil het tonen mag niemand het werk stuk maken.
-Hoe pakken we het aan als we met klei werken? ook weer een deel van jouw plan.
Om 10 uur mathématique automatique met rekenproblemen en de bespreking!
![]() |
18 schoenen. Hoeveel kinderen dan? |
Na de speeltijd bespreken we "schrijfpalet": de ideënkoffer om te leren over teksten. We doen er ééntje samen: het woordweb.
In groepjes overleggen we wat we weten van reclame. Op de foto het resultaat.
Ilse en Maurits springen binnen om te vertellen over de salamander die ze gevonden hebben. Amfibie? Reptiel? Vis? Zoogdier? Wij weten het door Victor-Jan en zijn familie. Bedankt.
Tot morgen!
![]() |
Deze salamander woont nu in Het Toverbos! |