Tijdens de leesclub wordt het recept van de zand boterkoekjes gelezen. De gouden dolfijnen lezen woorden uit twee stukjes en duiden de leesboogjes aan. Gaat goed!
Beja heeft een plan. Zij wil al het deeg voor de koekjes voor morgen maken.
![]() |
We gaan nog even lezen op de buik. |
Beja weegt, Sam leest, we vullen elkaar aan.
![]() |
Start. |
![]() |
Resultaat. |
Na het maken van het deeg houden we kring. Het weer is wisselvallig. We herhalen de dagen in het Frans.Voor het noteren van de schoolagenda gaan we geen papier meer gebruiken. We gaan het aantal onthouden. Onthouden moeten we leren. Volgend jaar gaan we allemaal beter moeten van buiten leren. De tafels zullen we moeten kennen zonder tafelkaart.
![]() |
Lola is naar de Hoevefeesten geweest. Ze kocht er houtsnijwerk. |
Na de speeltijd gaan we allemaal werken. De brug met - met stappenplan wordt geoefend. Enkele tweede-kes doen bewerkingen bij Beja. Enkele kinderen kunnen al gaan werken met klei.
We bespreken wat een klok met een brug te maken heeft.
In de namiddag vrij zwemmen. Er wordt nog een toneeltje met vingerpoppetjes gespeeld.
We spreken af dat er eerst een neerslag van het toneel moet zijn. Er moet een titel zijn en je moet de korte inhoud kunnen vertellen.