![]() |
Een bericht op het bord! |
We doen onze taken en gaan aan het planneke werken. Stap voor stap noteren wat we gaan doen is niet zo gemakkelijk. We zijn het aan het leren en het gaat al stukken beter.
We houden de kring. Beja overloopt de planning voor de volgende weken. Er staan veel uitstappen gepland. We noteren ze op de kalender. Espen noteerde"vis".
Hij heeft een plastieken visje bij. Het is stuk. We bekijken het visje en ontdekken dat we het uit elkaar kunnen halen.
Dit wordt het nieuw planneke van Warre en Espen. Wat gaan ze doen? Het visje uit elkaar halen en herstellen.
Na de speeltijd werktijd. Met de gouden dolfijnen die verplicht de brugoefening-stapjes moeten zetten. Dit is een moetje om later de grote sommen als 548+ 478= snel te kunnen oplossen. Als we blijven tellen duurt dat wel heel lang!
Ze leren ook de truc om te tellen met sprongen: noteer het boogje met de bewerking.
De tweede-kes maken hun taaloefeningen en sommige kinderen moeten dat binnen de tijd doen.



Vlakke figuren die ons blij maken, vlakke figuren die ons bang maken, vlakke figuren die hoeken hebben , vlakke figuren die geen hoeken hebben. Met de vlakke figuren die hoeken hebben gaan we even verder. We leren de omtrek aanduiden. We leren hoeken aanduiden. We leren de zijde aanduiden. We tellen hoeken en zijden bij veelhoeken en besluiten:"er zijn altijd even veel zijden als hoeken".

![]() |
We maken samen een geleide neerslag. |