We zijn toch nog te laat vertrokken dus worden we in twee groepen verdeeld.
We worden verwelkomd en leren de groet.
![]() |
Voor de ridders... |
![]() |
en de jonkvrouwen... |


-het liedje en het dansje voor de koning
-muziekinstrumenten bespelen
-toneel met zintuigen en gevoelens
We sluiten de voormiddag af met een gezamenlijk moment bij de koning. Hij wil ons in september allemaal zien in de academie voor woord en beeld.
![]() | |||||
Dit is dus een reclamestunt om volk te lokken! |
![]() |
Tarwe. Hier wordt meel van brood van gemaakt. |
![]() |
Wrattenkruid. Stengel afbreken en het sap op de wrat doen. De wrat verdwijnt. |
In de namiddag gaan we zwemmen!
Na het zwemmen bespreken we het Muziekkasteel.
De meeste kinderen vonden het leuk. Enkelen hadden nog nooit op een trompet gespeeld. Enkelen vinden het jammer dat het niet meer in de volgende leefgroepen zal zijn. Beja is daar niet zeker van. De meneer van het Muziekkasteel vertelde immers dat in de papieren zak een uitnodiging zit voor de andere leefgroepen. Morgen onderzoeken we dat. Sommige kindjes waren droevig omdat er enkele kinderen van andere scholen niet lief waren. Stout en gemeen zelfs. Wij weten dat in het Toverbos lieve mensen zijn.
![]() |
We lezen de lieve wensen van lieve mensen. :) |