Wat is het verband tussen de letters die ze net gelegd hebben en een krijtje, een pen?


Er volgt een opdracht uit: woorden maken. Het mag alleen maar ook met twee. Er wordt door enkelen al stevig gezocht en mooi geschreven.
Tiago en Loanne gaan een nieuw verhaal maken met de steunwoorden. Dat verhaal zullen we dan volgend jaar voor de "nieuwkes" gebruiken.
De Donuts oefenen hun leeskaart: woorden met veel medeklinkers na elkaar.
Daarna taken en de kring. We maken vandaag een uitzondering. Er is één inschrijving: Sam en Fran willen zingen.
Zo mooi. De stem van Sam horen we het duidelijkst. Daar zullen ze rekening mee houden.
We maken ook het verjaardagsboekje voor Renée. En vullen onze agenda in.
Senne en Beau werken aan een stripverhaal.
Tijdens de speeltijd blijven we binnen. We wisten dat het wisselvallig weer ging zijn vandaag.
![]() |
Senne krijgt een snor! |
![]() |
Dax heeft last van fruitvliegjes. Ze achtervolgen hem!!! |
De Donuts gaan de deeltafel van 4 onderzoeken en maken na de ontdekkingen hun tafelkaartjes. Ze gaan verder werken aan vrije teksten. Ons aandachtspunt is hoofdletter en leesteken!
Rond 12 uur doen we "ik ken mezelf".
Na de bokes zwemmen. Alle kinderen van leefgroep 2 komen terug met de bus voor het onderzoek naar de straatnamen van de straten waar we door rijden met de bus. Bij het aankomen noteren we ze en, morgen gaan ze die straten aanduiden op de plattegrond van Brasschaat.
Daarna leest Beja nog voor.
Voorlezen =genieten!