De Baby-monkeys doen een luisteroefening over de plaats van letters in woorden. Ze tonen ook dat ze hun letters vlot kunnen lezen.
We steken eerst even ons leervorderingenblaadjes in ons stoeferkeskaft. Daarna maken we het verjaardagsboekje van onze jarige:
![]() |
Maren wordt acht,wat een pracht! |
Daarna de taken. Fran is de kringleidster. Espen vertelt over zijn cd van Pipi Langkous. Er bestaan boeken, films, tekenfilms over Pipi Langkous. We krijgen een idee voor de verwendag. Dit is voor morgen op de klasraad.
![]() |
De Daxquiz! |
Renée heeft een krantenartikel bij. We staan in de krant met Old Kendal. We lezen het artikel en vinden 2 fouten in de tekst. We deden 1 dans. Het was geen kleuter die Old Kendal naar onze school bracht. We zoeken de kernwoorden in zinnen.
We bespreken de planning van de dag. Die planning is ook voor morgen.
De baby's gaan getalkaarten knippen en oefeningen zoeken bij hoeveelheden.
De Donuts bespreken de tekst van Jynte over "vriendinnen". We leren weer heel veel bij. Bedankt, Jynte!
Daarna springtouwen bij Vincent.
Bij de bokes de muziek van Pipi Langkous.
In de namiddag het Senne -moment over El Teide.
We leren over de zeespiegel, puimsteen, de hel, zinken en drijven van stenen,obsidiaan.
![]() |
Obsidiaan onthou je door te denken aan indiaan. |
In O&O maken we een spandoek en wordt er druk toneel gespeeld. Enkelen starten het sprookjesalfabet.
We sluiten af met lekker voorlezen. Wat kunnen we hier van genieten!