Een dag om te herinneren!
Vandaag het laatste verhaal en laatste steunwoord van onze leesmethode!
Wat worden we groot...
Het steunwoord van vandaag is "ei". We bekijken ook het "ezelsbruggetje" om de volgorde van de tweetekenklank "ei" te onthouden.We kleven in, kijken het klikklakboekje na en gaan samen lezen.
De taken worden verdeeld en we gaan aan het werk.
Dien vraagt of hij mag trakteren voor zijn lentefeest. We smullen van cakejes van Juffra Toertjes.
Tiago haalt zijn stapdiploma's boven.
We onderzoeken de schrijfwijze van de naam van Tiago.
-Je hoort een -j maar je schrijft een -i.
-De naam bestaat uit meer dan 1 klapje: je hoort -aa maar schrijft één tekeningetje -a.
-Het klinkerpoepje -oo schrijf je altijd zo -o: één tekeningetje.
-Een hoofdletter.
![]() |
4 aandachtspuntjes... |

![]() |
Even overleggen wat we als verschil zien. |
Beja schreef zich in met "verschil". Ze laat ons nadenken over het verschil tussen een krant, een tijdschrift en een boek. Het is deze week boekenweek met thema "humor". Beja bestelde boeken bij Gitte. Zij werkt in de Standaard boekhandel. Hopelijk zijn ze er deze week...
Na de speeltijd gaan we werken.Terwijl de Baby-monkeys gaan tellen (-) onderzoeken de Donuts de deeltafel van 6. De tafelkaartjes moeten gemaakt. Ze maken ook een klokdomino en gaan 4-2-solo doen. Deze week onderzoeken we ook hoeveel x-oefeningen we nog moeten onderzoeken. Het zijn er niet veel meer want 7 x 6= 6 x7 dus die kennen we al.
De Baby-monkeys leren dat je in een supersom haakjes kan zetten om vlotter te rekenen. Ze gaan in de gang rekenproblemen oplossen met Beja. Een taart eerlijk verdelen tussen 8 kindjes is moeilijk.
Olivia leest voor de boterhammentijd even een boekje voor.
![]() |
Het gaat over "liefde". |
haar eetplan. iemand geeft een som of een tafeloefening.
Heb je het juist neem je één hap.

Haar kleinkinderen hebben heel flink gegeten...
We gaan blokken bouwsels maken met een grondplan. We maken een wens voor op de wenskaarten van Chris.
We kijken tv op de tablet over breuken.
De link:http://www.schoolbordportaal.nl/flipping-the-classroom-breuken-inleiding.html
We ruimen op. Dien toont nog even een belangrijke mededeling.

en nu ook op de blog: geen kneedgom meer in leefgroep 2.
![]() |
Daarom geen kneedgom meer in onze leefgroep! |
Verder luisteren we naar een mopje van Loanne.
Senne moet de inhoud even uitleggen.
We herhalen even dat het toch leuk is elkaar een fijne goede avond te wensen. We zitten toch een hele dag samen...
Tot morgen!