woensdag 1 april 2015

woensdag 1 april'15

Naomi, Gitte en Jamila komen ons mee begeleiden bij het lezen...
Ondertussen gaan de Baby-monkeys woorden leggen met sch-. Ze zoeken er zelf ook en leggen ze juist.

Na de taken de kring. 
Espen en Mats vragen even onze aandacht. Ons blokjesvoorstelling van de temperatuur hangt terug klaar in de gang. We kunnen zo een blokdiagram leren maken. Voor na de vakantie. 
1 april wordt een drukke dag: grappendag, buitenspeeldag,
paaseitjes, de paashaas komt,Toverbos aan tafel, spaghetti eten.


Beja schreef zich in met "gedicht". Ze leest het expressief voor. Onze opdracht: leer het van buiten.
Onze leefgroep moet gedichtjes van buiten kunnen opzeggen. We oefenen een kwartiertje. Bij sommigen lukt het als snel. Werk voor straks thuis. We herhalen het vandaag regelmatig  in de klas.
Senne noteerde "cd". De groep is :The vaccines met de cd "What did you expect from the Vaccines?" met het nummertje "If you wanna". Veel kinderen beginnen te dansen.
Daarna gaan we luisteren naar het nummertje van Ot en Sien: "Ik zag een aapje." van Sam. Veel kinderen beginnen te zingen.
We lijsten het verschil op. U vindt dat vrijdag in het onderzoekskaft.

Maeva schreef zich in met "ketting". Ze heeft die gekocht in een tweedehandswinkel. Het was duur: 60 euro. Ze weet niet uit welk land het komt. Tiago denkt dat hij het zelf kan maken. Het is een voorbeeld uit de Afrikaanse cultuur. De schelpjes werden vroeger als betaalmiddel gebruikt.


We gaan lekker buiten spelen.
Na de speeltijd ligt de klas vol paaseitjes...

Hoeveel?
Iedereen gaat tellen. Al snel blijkt dat iedereen een ander aantal heeft. Enkelen tellen luidop waardoor anderen vergeten waar ze zaten...
We besluiten om ze te schikken in groepjes van 10. We komen allemaal samen tot 1 getal: 44. We noteren. Tot plots iemand het 45ste eitje vindt.

Daarna doen we verder met de levenslijn en de taarten.


Het ateliertje van Armin.

We ruimen op en Beja leest voor uit "de boomhut met 13 verdiepingen."
En dan
aan tafel!