De titel, de auteur of schrijver zoeken en noteren met hoofdletters, natuurlijk.
En 3 W-vraagjes: Wie? Wat? en Waar?
Na de leesclub starten we nog eens met het liedje van de week. Lang geleden!
De mediaronde. Roxane heeft een krantenartikel bij. Een meisje is dood gegaan nadat ze onder de slagbomen is gekropen en de trein heeft haar overreden. We bekijken de kalender waar treinen op staan.
![]() | ||
Dien maakte het voorblad van ons nieuwsboek. |
We bekijken de kranten. wat staat er altijd in?
-krantenartikels, reclame, het weerbericht, spelletjes en een stripverhaal.Na de kring doen we een EVA-ke. Een evaluatie van ons cartoon-tekenen.
Na de speeltijd is het werktijd. Het is heel rustig.
In de namiddag steken we ons EVA-ke weg bij de twjk: toon wat je kan. Mama's en papa's, even bekijken en handtekenen aub.
We steken ook onze eerste neerslagjes in ons huiskaft.
Er wordt nog gerekend en vrije tekstjes gemaakt. Er wordt met de zandbakjes gewerkt: schrijven.
Daarna werken sommigen aan hun zigzag-boekje en maken enkele kinderen nog choco.
Enkelen gaan in de gang sommenestafette doen.
We eindigen de dag met een kwartiertje voorlezen...
NIET VERGETEN:
MORGEN PANNENKOEKEN
VOOR DE VERJAARDAG VAN ZEPH!