Vannes komt mee lezen.
We voelen vooruitgang in ons tempo.
De "eerste-kes" luisteren naar het einde van het verhaal en leren het woordje "pen". We kleven in en zien van Finne de nieuwe steunwoordkaart die we van haar oma mogen hebben. Die gaan we dan inkleuren telkens we een woordje hebben onderzocht.We hebben vandaag voor de eerste keer getal-en cijferronde. Victoria bracht een kaartje mee met dit getal: 472.
De huisnummer van het boerinekke.
We oefenen om deze getallen te lezen. Eerst de H: honderdtallen. Dan de E: eenheden. Dan de T: tientallen.In het Engels in het eenvoudiger.
We maken ook het bericht als antwoord op het briefje van Jessy. We overlopen de ingrediënten, verklaren ook dit woord. We hebben enkele pompoentjes uit ons tuintje. We vragen Jessy of ze er nog eentje kan meebrengen. De kinderen zullen zelf groentjes en kruiden meebrengen. Waarschijnlijk moeten we niks gaan kopen.
Dien heeft ook cijfers bij. We bespreken het materiaal. Metaal. Kennen we nog metalen? Deze cijfers zijn ook een muziekinstrument. Metalen muziekinstrumenten zijn: triangel en xylofoon.
We bewonderen ons "quikske" van gisteren. Lynn gebruikte dat om een bericht te versieren.
Violette wil "buddy" zijn voor Eva.
Na de kring begint Beja aan haar atelier. Ze leert ons choco maken. We overlopen de stapjes. We spreken over smelten en stollen en mengen en ruiken en kijken en roeren.
Na de uitleg O&O: opdrachten en onderzoekjes. Maak de maquette van de tuin van Karolien,
werk aan je zigzag-boekje, onderzoek de stapjes van de mens, maak choco bij Beja.
Morgen doen we hier aan verder.
Vrijdag eten we pannenkoeken
voor
de verjaardag van Zeph!