Eerst een toon wat je kan-neke voor de gouden dolfijnen. Begrijpen we de inhoud van zinnen?
Kennen we al onze schrijfletters?
De tweede-kes gaan hun "muziek in een fles"oefenen in de bib.We doen ons beweegmomentje bij het gaan naar en het terugkomen van de bib.
Na de taken de kring met het getal van de dag: 21. We denken na...
21, dat is het getal waar altijd een nieuw seizoen mee begint!
We overleggen wanneer welk seizoen begint. We verdelen een sticker in 4 en in elk 1/4 deel noteren we de datum. We noteren ook de maand voluit geschreven of afgekort.
Om 10 uur is iedereen klaar en doen we mathématique automatique. Met vandaag enkele niet-reken-vraagjes.
Na het spelen gaan we


-vertelt Beja over haar water-factuur en bespreken we hoe we minder water kunnen verspillen.
-onderzoeken we de werking van een spuitje.
-vullen we een glas met 40 ml water.
-proeven we wortels in hun originele kleur.
-bekijken we "de frietjes van morgen".
-planten we selderij en snijsla.
Daarna gaan we aan het werk: een spuitje uitproberen, zaaien, ons muziekstukje laten horen.
We sluiten de dag af met "de boomhut": hoe een onderbroek je leven kan redden!