donderdag 21 april 2016

donderdag 21 april 2016

De gouden dolfijnen oefenen hun leeskaart met Beja. Juist en vlot geschreven woorden lezen gaat goed. We letten goed op dat we kunnen aansluiten bij de vorige lezer.
De tweede-kes luisteren naar Marnik die de tekst van "ik lees, ik doe" voorleest. Bijna niemand heeft de leesoefening juist gedaan!!! Werkpunt!
Na de takentijd kring. Beja vertelt wat ze gisteren heeft geleerd. We bespreken verder het onderzoek van de kippen. We besluiten: kippen houden kan als we veel geld zouden hebben. We wachten het resultaat van "pimp je speelplaats" af. Vanaf mei kunnen we op www.pimpjespeelpaats,be zien wie de winnaars zijn. Hou het mee in het oog!
Marnik haalt zijn baardagaam-eitjes boven. Hij legt uit hoe je kan zien dat de eitjes niet bevrucht zijn.
Om 10 .10 uur mathématique automatique. 
Na de speeltijd werktijd. Veel kindjes kiezen voor stille werktijd in de klas van zedenleer. Lukt niet bij iedereen. We maken er afspraken rond.
De afspraken zullen in de klas hangen. Volgende keer zal het ons zeker lukken! 
De tweede-kes leren via de computer een tafelhappertje maken. 

We bespreken de stelling van Beja: 1/2=2/4=3/6=4/8. Met de tekeningen van enkele kinderen zien we dat dat zo is!Ze gaan aan de slag!
Om 11.30 uur forum.
Buiten bokes eten!

In de namiddag gaat Violette bellen naar haar mama. We oefenen een telefoongesprek: goedendag zeggen, wie ben je, je boodschap, wat er is, waarom je belt, waar je bent, afspreken wat er moet gebeuren, wanneer iets zal gebeuren.


Kiano komt een tekening tonen. We vinden het knap dat hij zo moedig was om dat te komen zeggen.
Daarna schoonschrijven voor iedereen. We werken in groepjes.
Wat heeft dit nijlpaard met schoonschrijven te maken?
Wie niet schrijft werkt aan de seizoenskalender of aan een vrije tekst.
Lekker buiten schrijven!

We lezen wat we met de potjes van Albert Heyn moeten doen. 
"Echt" gelezen?  Lezen en begrijpen wat je leest is echt wel een werkpuntje!