De kinderen van het tweede gaan met Beja de woorden met x, y en q lezen en verklaren.
Daarna leest Nien even de tekst van de leeskaart voor met de juiste toon. Nu weten we hoe het moet!
Na de taken luisteren we naar Roxane die vertelt over haar medailles van het skiën.
We zien de seizoensgroenten op de kalender. We bespreken ze. Je hebt groenten en fruit die niet hier groeien. Die komen dan per boot, auto of vliegtuig tot bij ons. Kost veel energie! Veel kinderen kennen geen rabarber. Beja brengt morgen een plant mee. Die kan in onze klastuin.Om 10 uur doen we voor de eerste keer "mathématique automatique".
Beja legt de tips van Ilse, de mama van Victor-Jan, uit aan de kinderen van het tweede. "Hoe kan je de tafels beter van buiten leren?" Doe er iets bij. We besluiten om hinkelpaden te maken. Of om touwtje te springen.
Morgen zien we hoe we een tafelhappertje kunnen maken.
Na de speeltijd gaan de gouden dolfijnen werken met de 10-trein. De brugoefeningen. 7+4 meer dan 10! We willen eerst de 10 vol zien. We tekenen een worstje, een "sausieske", vullen aan tot 10, splitsen en tellen op. We doen het voor met schijfjes op de 10-trein. We kleuren onze treintjes in met rood en groen. We noteren de oefening. Aandacht is hier heel hard nodig!
Enkele kinderen blijven in de stilte-klas zitten werken. De "stillekes" kunnen er werken. De anderen hebben nog wat toezicht van Beja nodig...
![]() |
Materiaal gebruiken kan! |
![]() |
Meester Ilan legt de "ik lees, ik doe" uit. |
![]() |
Zelfdictee. |
![]() |
"Ik lees, ik doe"Hier zie je Sam en Nien "doen". |
Beja moet straks naar de EHBO-les. Jenthe zal meegaan naar het zwembad.
Na het zwemmen zullen we de verjaardagsboekjes van Ilan en Loanne maken. We spreken al af waar we de tekeningen zullen leggen.
![]() |
De jarigen kiezen hun knuffeltje. |
![]() |
Buitenbokes zijn de lekkerste bokes! |
![]() |