We doen onze taken en dan is het toon-en vertelkring. Ilan doet zijn ateliertje:"draaikolk".
We leren over de richting van de draaikolk.
![]() |
Hier is de evenaar. Hier verandert de richting van de draaïng van de draaikolk. |


Victoria begint over "ballet" maar dan is het al mathématique automatique:+ en -. De tweede-kes doen ook maaltafels.Daarna gaan we aan het werk. De tweede-kes gaan op onderzoek. 1/2= 2/4=3/6=4/8 Is dat zo? Tiago en Bas leggen uit maar het is nog niet duidelijk. Dus even taarten tekenen.
Na de speeltijd gaan de gouden dolfijnen de brug oefenen en problemen oplossen. Wat weet je? Hoe bedenk je de oplossing? wat is de rekenformule? Wat is het antwoord?
Na de bokes en speeltijd is het tijd voor het voetgangersbrevet. We overlopen de puntjes die we moeten kunnen en gaan op stap. Veilig oversteken in 7 stappen.
1.Kijk naar links naar het verkeer.
2.Kijk naar rechts naar het verkeer.
3.Kijk naar links naar het verkeer.
4.Kijk weer naar rechts.
5.Steek haaks over en kijk naar links naar het verkeer.
6.Ga tot in het midden en kijk naar rechts naar het verkeer.
7. Stap flink door naar de overkant. Voorbij een hindernis op het voetpad. Stappen op straat waar geen voetpad is. Oversteken waar geen zebrapad is.
We gaan het oversteken oefenen op het basketbalveld met fietsende kindjes die autobestuurder spelen.
We leren dat we moeten
We moeten ook thuis oefenen!
Morgen is Beja er niet. Als we in school aankomen nemen we ons contractwerk en gaan we naar onze hotelklas. s'Middags leggen we ons werk in de klas.
Tot donderdag!
En nog een dikke merci aan de verkeersouders!