Reneé terug, Loesia ziek...
Nog steeds 6 kinderen ziekjes.
Letters kunnen niet wachten en we gaan luisteren naar het vervolg van ons verhaal van Schobberdebonk.Een nieuw geschenk: een riem. Warre toont die van hem.
We zoeken ook woorden met -j. Die zijn er niet veel in de Nederlandse taal.
De Donuts hebben nieuwe leeskaarten: samenstellingen. Die moeten vlot gelezen worden.
We verdelen de taken en enkele kindjes doen een dubbele taak.
Warre wil al gespreksleider zijn. Er zijn geen inschrijvingen.
We gaan dadelijk verder werken aan taal.
Na de speeltijd naar de Hubo om een thermometer te kopen. We schatten dat het een half uur zal duren.
We starten de wandeling om 11 uur. De route: door de gebouwen van de middenschool, via het poortje van de bus, het zebrapad over, naar rechts en dan de Hubo-parking op.
De Donuts steken weer zelfstandig de straat over.
Op een parking ook steeds opletten: gevaar voor auto's. We zien er een quad.
Wie zou die uitgevonden hebben? Opzoekwerk voor morgen.
In de Hubo gaan we op zoek naar thermometers. We vinden ze en bekijken de prijzen. Een tip van Senne: de goedkoopste is niet de beste, tussenin is meestal goed.
We bekijken en besluiten het wordt deze.
![]() |
We kiezen de thermometer rechts op de foto:het glazen buisje heeft een bescherming. |
We krijgen wisselgeld en gaan terug naar school. Op de parking merken we dat we al langer dan een half uur weg zijn.
Weer oversteken en in de klas maken we een neerslag van de uitstap. De thermometer wordt getekend. Er wordt nagedacht over het wisselgeld. We nemen het er bij.
Beja legt de wisselrijtjes uit voor de Baby-monkeys. Dat is hun snellopertje voor deze week.
Na de bokes nog even spelen en dan gaan zwemmen. De buskinderen letten op de straatnamen.
Na het zwemmen zoeken we op de plattegrond de route op en kleuren ze.
We plaatsen namen bij de woonplaats van enkele kinderen.
![]() | ||||
Voorlezen is zo leuk,zowel voor Beja als voor de kinderen! |