Na de speeltijd beginnen we dadelijk te werken. Eerst even de door Beja gecontroleerde splits-en tafelkaartjes wegsteken.
De Donuts schrijven hun agenda voor deze en volgende week in. Beja deed het reeds voor de Baby-monkeys. Ondertussen gaan de jongsten bewerkingen met + noteren bij rekenverhalen.
Ilse kijkt even de agenda's van de Donuts na. Wanneer dat in orde is gaan ze woorden met een klinkerpoepje noteren. Beja legt nog even de afspraak hierover uit.
In ons "schrijvertje" gaan we de inhoudstafel noteren.
De Baby-monkeys leren vandaag ook bewerkingen met - noteren.
Het is snel middag! Enkele kinderen willen voor het eten nog even een liedje zingen: Broeder Jacob. We oefenen samen. Beja zal het hun leren zingen in canon...Dien leest ook nog even voor.
Waarom stellen we niet voor om eens bij de kleuters te gaan lezen? Marnik zet het op het klasraadbord. Warre wil ook een atelier houden. We zetten het even in de ijskast. We houden klaskrantredactie.
Na de middag zingen we eerst voor de jarige Dien!
Mama Jennifer komt binnen met een tractatie: pudding met of zonder muizenstrontjes
en een trein van komkommer met lekkers. Mmmm
En dit is de planning voor vandaag.
-Jennifer, de mama van Dien komt een ateliertje geven: een splitsmachine maken,
-Bas: een skelet of geraamte van een dino maken,
-de daglijn afwerken,
-het verjaardagsboekje voor Dien maken,
-prenten over de weg van een brief rangschikken,
-de spiegel voor bommie afwerken,
-het EHBO: eerste hulp bij onenigheid-boekje maken.
Beja en Ilse gaan met enkele kinderen oefenen op de brug.
Senne doet zijn Senne-moment met Pablo.