Iedereen krijgt zin in een ijsje bij het voorlezen van het verhaal van de dag. We leren "ijs". Kleven het steunwoord in en steken "-ij" in ons klikklakboekje. Daarna de taken en we starten de kring. Er is veel post.
We vergelijken tekeningen. Marnik maakte er ééntje met felle kleuren. Jynte kreeg er een met zachte kleuren. We doen een onderzoekje. Wie wordt gelukkig van fel? Wie van zacht? Dat is bij iedereen anders.
En toen ging de gsm van Beja niet meer dus geen foto's meer vandaag... |
Julia en Jynte hebben het berichtje van de gemeente doorgenomen. Geen gemakkelijke tekst. Er zijn 2 boodschappen.
- Help je buren als ze hulpbehoevend zijn door mee het voetpad netjes te houden.
- Hoe hou je best je voetpad sneeuwvrij?
Op het bericht staat het logo van Brasschaat.
Tijdens de wandeling het logo van de gemeente Brasschaat gevonden! |
René" heeft een fles bij met een roze vloeistof. Ze vertelt wat het is. Mengen willen we verder onderzoeken. We maken een lijstje wat we kunnen mengen. We gaan hier later mee verder want we moeten verder met "energie". We overlopen wat energie met je doet. Je kan het zien, voelen, horen. Energie geeft comfort.
De Donuts gaan even werken met geld en ontdekken dat je hier de uitkomsten van de deeltafel van 10 mee kan vinden.
De Baby-monkeys herhalen de optellingen nog even en gaan dan zelfstandig verder. We werken tot 11.20 uur en gaan dan fijn turnen.
In de namiddag starten we met maken van het verjaardagsboekje van Marnik. Morgen is hij jarig! Sylke komt frietjes maken dus je moet niet te veel boterhammetjes mee brengen.
We bespreken het toneel van woensdag. We duiden aan wat we gezien hebben op de uitstap.
Suzy heeft de stickerkaarten gebracht voor de fluo-actie. We vullen die kaart in. In schrijfletters!
Ondertussen gaat iedereen de legkaarten voor het "energie"-werk knippen.
We zoeken een nieuw woord voor "foutjes": werkpuntjes. In onze leefgroep kan je geen fouten maken want je bent het aan het leren!
foutje werkpuntje