Het is vandaag de verjaardag van Marnik! Hij bewondert zijn verjaardagsboekje.
In de leesclub gaan we woorden zoeken met de klank -ij.
In de leesclub gaan we woorden zoeken met de klank -ij.
We ontdekken, met hulp van Beja, al vlug dat je -ij op 2 manieren kan schrijven. ij van ijs en ei van tikkenei...
Na het lezen de taken.
Omdat het kopieerapparaat stuk is moeten we zelf een verslagblad maken voor de klasronde.
De grassprietjes worden overlopen en iedereen doet het op zijn manier.
Omdat het kopieerapparaat stuk is moeten we zelf een verslagblad maken voor de klasronde.
De grassprietjes worden overlopen en iedereen doet het op zijn manier.
Loanne wil even voorlezen. Ze zal nog oefenen.
Enkele kinderen hebben thuis al gemengd. Marnik vertelt over het mengen met inkt van stiften en water. Jynte deed het met glitter, sterretjes en water. We krijgen ideetjes voor onze nieuwjaarsbrief.
Na de klasraad even werken en daarna blote koekentijd.
Op het einde van levensbeschouwing komen mama en papa van Marnik het frietkraampje klaarzetten. het begint heerlijk te ruiken...
De elektriciteit werkt niet zoals het moet. Gelukkig hebben de meeste kinderen nog een boterhammetje, een stukje fruit of een koekje bij voor het eerste hongertje.
De frietjes zijn heerlijk! Dank u wel!
De frietjes zijn heerlijk! Dank u wel!
In de namiddag doen we verder aan de zoekoefening over energie. Beja overloopt met de Donuts de spellingkaart die we gaan uittesten om altijd juist te schrijven. Het is een hulpmiddel. We overlopen wat we in onze leefgroep al moeten kunnen of nog gaan leren en kleuren die stukjes. De niet gekleurde stukjes zijn voor bij Sofie. Maar dat mogen we ook al weten en kunnen.
De Baby-monkeys maken oefeningen met -. Ze noteren ze ook. Gaat goed!
De Baby-monkeys maken oefeningen met -. Ze noteren ze ook. Gaat goed!