
Na de takentijd de kring met het over lopen van de aanwezigheid, de datum, de agenda's, het weer. We zetten nog even de blokjes voor de negatieve temperatuur.

leuke mop, anderen een flauwe.
Sam vertelt over haar geschenk voor de bosbende: een klikklakboekje met verbetersleutel.
Dank u wel!
Dien heeft als onderwerp K3. We denken voor wat hij zou willen vertellen. We hebben het over de nieuwe K3, de oude K3. De oude K3 is het verleden. We bespreken de tijdlijn. Wat is van vroeger? De oude K3, de geboorte van Birgitta, Veronique, Frank, Beja, onszelf, het geld van Nien: 20 Belgische frank. Wat kon Beja daar van kopen? 1 groot pakje friet, een groot brood. Nu heb je daar 3 keer zo veel voor nodig. Alles is duurder geworden. We spreken af om volgende week woensdag oude spulletjes mee te brengen. Beja stuurt een mail daarvoor naar de mama's en papa's.
Na de kring twjk over de splitsingen, allemaal samen.
Tijdens de werktijd gaan de gouden dolfijnen de getallen meer dan 10 onderzoeken en plaatsen op de getallenas. Verder staat het inoefenen van splitsingen ,bewerkingen + en - en raamfiguren op de planning.
De tweede-kes gaan bewerkingen maken in spelvorm. Ze leren bij Beja om bewerkingen TE+TE met brug op te lossen. We onderzoeken en ontdekken welke vermenigvuldigingen we nog moeten onderzoeken.
We maken de maquette van de klas zoals ze nu staat.
In de namiddag gaan we lekker zwemmen. Het water is lekker warm en de zon schijnt. het lijkt vakantie!