Wat wordt er genuffeld, gewenst en gekust voor het nieuwe jaar!
We zijn blij elkaar terug te zien.
Vandaag ook Jack en Lola in onze klas. We heten ze een warme welkom.
Eerst levensbeschouwing en na de speeltijd starten we met de leesclub. Leeskaart voor de tweede-kes en luisteren naar het verhaal van "riem" voor de gouden dolfijntjes. Na de leesclub de taken verdelen en even takentijd.
De kring gaat vooral over "tijd": een nieuw jaar, nieuwe kalenders, een nieuwe maand, een nieuw seizoen. We blijven stilstaan bij het weer: te warm. In de winter moet er sneeuw zijn. Is het door de opwarming van de aarde? Beja vertelt over de straalstroom, El Ninjo. De opwarming van de aarde gaan we verder onderzoeken. Lars vertelt dat hij naar een andere school gaat vanaf morgen. Hij trakteert met een cake-je: dat smaakt!
Ondertussen toont Beja de nieuwe kalenders en ze geeft er een woordje uitleg bij. Om 12 uur schrijven we onze agenda in. Finne leest voor uit "vos en haas". Deze tekst wordt de leeskaart voor de gouden dolfijntjes.
In de namiddag wensen we Chris en Monica een fijn nieuw jaar. Finne vertelt over haar nieuwe nichtje. We smullen een snoepje.
Daarna de uitleg voor opdrachten en onderzoek in de namiddag. We onderzoeken kleivormpjes naar gewicht. Touwtjes naar lengte. We onderzoeken verschillende lettertypes in een krant en maken er onze naam mee. Te zien in de volgende klaskrant! Er is ook nog het winkeltje van Chris en de "portemonee" van ons Bé.
Victoria vertelt over haar reis naar Oostenrijk. De bouwstijl van architect Huntertwasser moet onderzocht worden. Wat maakt hem anders dan onze architecten? Victoria toont wondermooie kaarten van Hans en Grietje, de opera waar ze naar toe ging. ![]() |
Zoek de fout in de zin: Mijn peter kreeg een kindje... |
Zeph zal aan zijn mama vragen of ze eens komt opera zingen. We sluiten de dag af met het verhaal van Chris: "soepsteen". Nog een dikke afscheidsknuffel aan Lars en dan naar huis!
![]() |
Nog een dikke afscheidsknuffel aan Lars en dan naar huis! |