vrijdag 8 januari 2016

vrijdag 8 januari 2016

De tweede-kes starten het lezen voor de boekenlegger. De gouden dolfijntjes leggen zinnen op de bibberdoos. We weten dat we aandachtig moeten zijn bij de volgorde van de tweeklankjes. ie is geen ei!
Na de takentijd is het rustige werktijd. Bijna iedereen is klaar. Wie klaar is doet een mag-hoekje.Favoriet blijft Kapla. Enkele kinderen willen bouwen tot aan het plafond...

Na turnen klasraad. Reeds te lezen in de klaskrant.
In de namiddag doen we de klaskrantredactie. Binnenkort is het vogeltel. We onderzoeken welke vogels we kennen. Volgende week in de klaskrant!Daarna botjes aan en onze zintuigen gaan gebruiken om te kijken en luisteren naar vogels in ons Toverbos. Enkele vogels die we vernoemden zien we. Het meest zien we duiven. We merken een roodborstje op, een winterkoninkje, een merel. We horen een pimpelmees.
Hier zou een uiltje kunnen schuilen.

Duidelijke klopgaten van een specht.
Terug in de klas hoekenwerk. 1.Klei een vogeltje. We moeten duidelijk kunnen zien dat het een vogel is. Lukt het niet dan doen we ons kleifiguurtje terug in de kleibak. 2. Denk na om een Quick voor vogels te maken. We moeten vogels lokken! 3. Bekijk vogelboeken en posters van de vogeltelweek.
Zo druk bezig dat we de fluo-spion niet kunnen bespreken hebben. Nien en Jelle gingen voorlezen uit "Geluk". Nien kopieert de tekst en zal dit weekend oefenen.

We ruimen nog even op, geven elkaar een dikke knuffel en dan mama's-tijd!
Een kleivogel: de delen van de vogel zijn goed te zien.Maar hoe zit het met de pootjes?